Non Tech projecten Nuonsolarteam

Non Tech projecten Nuon

Onderwerp: Social media engagement

Doel: vergroten van het bereik van socialmedia post

Achtergrond: Er is, met name op facebook, een hoop data beschikbaar over onze pagina en posts. We willen graag weten hoe we ons bereik kunnen vergroten en nieuwe volgers kunnen aantrekken. Relevante deelvragen hierin kunnen zijn: Welke posts doen het goed doen en welke minder? Wie zijn onze volgers eigenlijk? Wat zijn hun interesses? Welk tijdstip van de dag kunnen we het beste content plaatsen? Welke kanalen kunnen we het best gebruiken?

Onderwerp: Website

Doel: Een aantrekkelijke en functionele website creëren

Achtergrond: Het team heeft nu weinig inzicht in het functioneren van de website. Openstaande vragen zijn: Voor wie is er eigenlijk een website? (Pers, potentiele sponsoren, fans, studenten?) Wat zijn de functionaliteiten die men zou willen zien?

Onderwerp: PR Stunt

Doel: Media waarde creëren

Achtergrond: Gedurende het jaar hebben we een aantal herkenbare mediamomenten. Voorbeelden hiervan zijn de teampresentatie, de autopresentatie en natuurlijk de race. Gedurende het jaar werkt het team hard om nieuwe PR stunts te bedenken. Het is belangrijk voor het team om veel media waarde te creëren. Een hoge media waarde zorgt doorgaans voor een grote aantrekkingskracht in de zoektocht naar nieuwe sponsoren. Een PR stunt kan hier bij helpen

Onderwerp: Algehele mediastrategie voor Nuna10

Doel: Een media strategie bedenken die voor 8 miljoen aan media waarde zorgt.

Achtergrond: Het is elk jaar weer een uitdaging voor het team om een hoge mediawaarde te bereiken. Normaal beginnen we het jaar met een thema. Bij Nuna8 was dit bijvoorbeeld Dutch Design en bij Nuna 9 is dat Join the winning team. Aan de hand van dit thema worden er verschillende PR activiteiten georganiseerd. Per activiteit wordt dan gekeken voor welke media dit het aantrekkelijkst is. Dit is nu onderdeel van de algehele media strategie.

Onderwerp: Businessmodel Nuon Solar team

Doel: Een haalbaar businessmodel om de begroting rond te krijgen

Achtergrond: We merken dat de wereld van sponsoring aan het veranderen is en dat bedrijven ons door andere motieven sponsoren dan voorheen. We willen weten waar bedrijven naar opzoek en hoe wij deze wens het beste kunnen vervullen. Ook willen weten of er sponsoralternatieven zijn die perspectief bieden zoals bijvoorbeeld crowdfunding of subsidies.

Opleidingsrichtingen:
Communicatie
HTRO
MEM
Bedrijfseconomie

Interesse?
Neem contact op met ons: